Amstaff=Mördarhund?

Hundrasen amstaff och pitbullen har fått så dåligt rykte och det gör mig så arg. Jag själv har en liten amstaff tik på 5 månader. Och har haft en pitbull tik innan dess. Och dom två har varit världens knähundar. Så underbart snälla och goa och vill en bara väl. Många har kommit fram och sagt: Är itne det en sån kamphund? NEJ! Det är ingen kamphund. Hon kampar inte. Och kommer aldrig någonsin göra det häller. Bara för att det är en amstaff eller pitbull så är det ingen kamphund. Du kan göra en golden retriver till en kamphund. Allt beror på ägaren. Och om denna ägare är dum i huvudet eller inte.

Det har stått mycket i tidningar om att en amstaff eller en pitbull har attackerat människor och försökt bita ihjäl en. Jag tycker det är så synd. För det är inte hundens fel utan ägaren. Det är ALDRIG hundens fel. Allt beror på uppfostran av ägaren. När jag läser sådant är det enbart ägaren jag blir så förbannad på. Varför ska en hund få lida för ägarens plånboks skull?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Helt rätt! Bra skrivet! Såg en video när några hundar hade ihjäl varandra och ägarna verkligen älskade det! Idioter.

2009-04-04 @ 17:58:45
Postat av: Johanna

Jag ska skaffa mig en hund och funderar på just amstaff. Jag har läst om rasen och har bara i princip läst bra saker om den :)

2009-04-05 @ 12:26:25
URL: http://johannnaaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback