Plastikoperationer..

Har läst rätt mycket om det på senaste. Allt fler och fler väljer att plastikoperera sig på något sätt. Om det så är tuttarna, läpparna eller näsan. Varför väljer man detta då? Antagligen för att dom personerna vet att dom kommer få bättre själförtroende om dom te.x förstorar brösten. Och vad är det för fel med det? Det är så mycket moral och predikan om att man inte ska plastikoperera sig och inte följa dom idealen vi har idag. Men om man nu tycker att man blir snyggare med större bröst eller större läppar och verkligen vill göra det. Då ser jag inget fel i det. Det är inte idealet i sig som är felet idag utan hur folk tolkar det.

Bara för att många te.x tycker om smala tjejer med stora tuttar betyder inte det att man måste tolka det som att nu måste jag banta mig smal och operera tuttarna. Om idealet hade varit tjocka tjejer med små tuttar då kanske tjejer hade hetsätigt och förminskat brösten istället? Så hur vi än vrider och vänder på det så blir det fel. Låt folket förändra sina kroppar hur dom vill och låt var och än va på sitt sätt!

Kommentarer
Postat av: elin

jag blir irriterad på folk som skyller operationer på dåligt självförtroende. som när kissie fyller på sina läppar - alla anklagar henne för att ha dåligt självförtroende. kan hon inte bara göra det för att hon tycker det är snyggt liksom? inte för att hon mår dåligt över sina nuvarande läppar/utseende?



jag själv vill operera läpparna och göra bröstförstoring av den enkla anledningen att jag tycker det är snyggt som satan.

visst har jag inte världens bästa självförtroende, men det är inte därför jag vill operera mig. utan för att det är snyggt. och det är ju min ensak vad jag väljer att göra med min kropp, precis som alla andra väljer för sig själv vad dom vill göra med sin kropp. operationer är upp till var och en anser jag :)





skitsngg ny design förresten! :)

2009-03-30 @ 16:58:11
URL: http://fablife.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback
RSS 2.0