Ok att vara fet men inte smal?



Vet ni vad jag suttit och tänkt på väääldigt många gånger som gjort mig lite små irreterad utan att jag aldrig riktigt sakt något om saken. Det är hur folk är funtade. Hur ofta har ni inte hört från personer: "Fy fan att vara så smal är äckligt", "man ska ha kurver att att vara smal utan kruver är äckligt" till en person. Och ingen reagerar på det. Dom flesta tycker att det är ok att säga så. Men nu till det roliga..

INGEN tycker att det är ok att säga att en fet person är äcklig. Ingen tykcer att det är ok att säga "öh att va så fet är äckligt" till någon. Nej buhu då är det jätte synd om den feta personen. Men dom smala då? Är det inte synd om dom? Innan jag blev gravid har jag varit jätte smal ända sen jag va liten. Och jag blev jätte sårad när någon sa att det va äckligt att vara så smal som mig. Men ingen tyckte att det va något fel med det.

Men sen när någon säger "att va fet är äckligt". Då höjer alla på ögonbrynen och tycker att tjejen som sa så är dum i huvudet. Varför ska det va så synd om tjockisarna som blir kallade för dumma saker men inte dom som är smala? Tycker att det är helt fel.

Antingen så tycker vi att det är ok att kalla båda delarna för äckliga, eller så håller vi käften!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Jag tycker faktiskt att det är ok att säga båda delarna, det är äckligt att vara undernärd som vissa modeller är och det är äckligt att vara fet.

2010-01-21 @ 12:53:28
URL: http://lifeassophie.blogg.se/
Postat av: linda

Det är både äckligt att vara fet och spinkig, men tyvärr reagerar folk bara på att det är elakt att säga att någon e fet!

2010-01-21 @ 12:59:34
URL: http://buehue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback