Sms:a när man kör bil?



Jag tittade på Opra show idag. Där så jag att det va 4 gånger större risk att man krocka om man pratar i telefon medans man kör. Och 8 gånger större risk om man sms:ar. Dom sa även att det är större risk att man krockar när man pratar i telefon och sms:ar än när man kör rattfull(!). Det är ju helt sjukt.

Det är olagligt att köra rattfull men det är inte olagligt att prata i telefon och sms:a medans man kör?
Hur sjukt är inte det? Är det värre så borde det ju också vara lagligt. Det är ju som att misshandla är olagligt men att mörda är okej. :S Jag tycker dom borde införa en lag som säger att man itne får prata eller sms:a medans man kör.

Jag vet själv hur obehalgigt det är att åka med någon som gör så.
Hatar det. Nej fan va konstigt att det inte finns en lag mot det!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag pratar eller sms:ar aldrig när jag kör :) Tycker icke om det!

2010-04-01 @ 15:30:59
Postat av: Zandra

Håller med!

2010-04-01 @ 18:18:46
URL: http://zandraaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback