Ursäkta?

Anonym:

smart av dig att låta folk röka inomhus när du har en liten dotter som kommer vara där sen?

 

Svar: Haha. Har folk blivit riktigt tröga nu förtiden? Jo men röken stannar ju kvar i lägenheten tills hon kommer hem. :) Så jävla korkat. VI har balkongdörren öppen så när hon kommer hem är alla rök borta. Och kom inte och säg något så korkat som att "röken sätter sig i möblerna" som många äldre personer säger. För det påverkar inte det minsta.

Btw, Det finns därimot inga konkreta bevis att passiv rökning skadar.


Kommentarer
Postat av: Zandra

HMM!!!



http://www.netdoktor.se/astma-allergi/?_PageId=896



Inte alls dumt skrivit av anonym, tycker det är jävligt dåligt att man ens rökar, över huvudtaget. Speciellt när man har barn. Och dessutom utsätter barnet för det, barnet väljer inte att få komma till världen & kan då inte heller gå ifrån cigarettrök osv.

Det luktar vidrigt i ett hem som man röker i.



Men ja, vissa ser ju lättare på saker än andra.

Vissa har ju lättare för att göra saker än andra oxå..



Hade jag vatt du, hade jag mått fruktasnvärt dåligt.

Att lämna bort mitt barn var, varannan helg för att supa.. För hell!

Skaffa du barn för att andra skulle ta hand om de??



Jag kan förstå att du kan göra de nån gång ibland, vilket inefattar en gång var, varannan månad kanske.



Jag lämnade bort Tyra flera dagar en vecka, för att jobba. Och tyckte det var hemskt att hon fick sova borta så mkt! Men det var iaf för en vettig sak.

Tänk om du kunne skaffa dig ett jobb istället, då hade de vatt mer ok att lämna bort melanie..



Men vi gör som vi vill med våra barn & våra liv.

Men vi alla får ha våra åskiter oxå, detta är min åsikt om dig.



Tycker dock du borde väntat med barn, med tanke på att du inte kan släppa festandet.

Det är ju inte direkt så man skulle vilja låta sina barn vara hos er precis. Jag hade inte känt mig trygg iaf.



Jag tycker heller inte att man ska sitta o sticka o va hemma alltid, men man borde ju göra de mer än att festa o lämna bort sitt barn. Kanske inte sticka, men att va med sitt barn borde man ju vara, mer än på vardagarna.



Barnet mår bra av att få va ifrån sina föräldrar, o tvärtom. Men inte så ofta som ni gör de.

Dessutom borde du ändrat festsättet, finns olika sätt att festa på oxå, rent fylle är så jävla omoget så de e inte sant. Så höll jag med på för 3 år sen typ..

Mkt roligare att sitta hemma med nårra vänner, laga mat & dricka nåt gott... Än rent jävla fylle..

Känns lite ansvarslöst???



Men jaja, som sagt, alla tycker vi olika om allt.



Ha de bra.

2010-05-19 @ 23:19:00
URL: http://zandraaak.blogg.se/
Postat av: zandra

22, blir jag :) Haha, nej jag är inte gnällig. Men de e ganska många som håller med mig i detta fallet. Haha, nej jag är inte med din dotter. Inte du heller!

Mm, har möjligen blivit fet, men du är sjukt ful. Vad ska du göra åt de? Jag ska banta.

Har inte nämnt nåt om ditt utseénde, så förstår inte hur de kom in i bilden? Men visst, ska jag rabbla allt jag tycker om dig??

Jag kan kombinera mitt gamla liv, med mitt nya. Jag vill inte hålla på & festa var helg, känns som att man har en del andra saker än att festa bort livet. Kan förstå dom som inte "har nått", men jag har hus, barn, jobb osv. Vad har du? En lya som soc betalar, inget jobb o en unge som du inte umgås med mer än på vardagarna. Kul sen för Melanie att höra när han blir stor att ni lämna bort henne för att festa, så mkt betyder hon liksom. Skulle aldrig falla mig in att ens göra en sån sak. Jag skaffade inte Tyra för att fortsätta festa, då hade jag aldrig skaffat henne.

När man skaffar barn så väljer man ju ett annat liv, och det är inte att festa direkt för då ska man inte ha barn. Man ser ju hur dom blir, kolla på dig bara!! Pundare, skabbig & umgås inte med ditt barn.. Usch ja, sorgligt! Man kan ju hoppas du vaknar en dag!!

Och nej du "knarkar" inte nu, men en gång pundare alltid pundare, sprit & cigg är med droger på ett vis.. Man kan dricka med måtta, men de gör inte ni! Hur fan orkar du leva med dig själv ens??

2010-05-20 @ 11:10:38
URL: http://zandraaak.blogg.se/
Postat av: Linn

Du är minsann född igår blondie , passiv rökning är fan mer skadligt och att du ens resonerar så när det gäller din dotter du har på vardagarna förstår jag inte ens . Mamma på heltid vill jag ju inte riktigt kalla dig , det är bara du som kommer lida av det, sådan far sådan dotter kanske ? Alkisar är inte mycket till päron rent ut sagt .

Du sabbar din dotter rejält genom den livsstil du har , glöm inte det när hon kommer & går i dina fotspår med droger o skit .

2010-05-20 @ 23:16:19
Postat av: Anonym

Varför skaffa du unge egentligen? Ovetande till max! Håller fulllkomligt med hon Zandra och Linn. Börja leva som en mamma inte som en 13 åring. Skaffa dig ett jobb, sluta leva på soc. och dessutom sluta rök för det skadar ditt barn. Sånna som du ska inte ha med barn o göra..

2010-05-20 @ 23:49:16
Postat av: Anonym

dessutom undrar jag vad de e för vänner, som verkligen sitter o rökar hos någon där ett barn bor.

2010-05-20 @ 23:52:45
Postat av: Sandra

Jo, rök sätter sig i möblerna. Har tvättat möbler när jag gick på activa från folk som rökt inne, när vi tryckte ur vattnet ur trasan var det helt gult av tjära.. Det gick liksom aldrig bort.

2010-05-21 @ 14:20:27
Postat av: Ministrumpan

Shit va folk hackar! Förstår inte varför folk ska lägga sig i andras liv överhuvudtaget. Är du mammaledig så är du mammaledig. Och sen finns det inget värre än föräldrar som helt plötsligt inte kan göra en massa saker för att dem har fått barn. Livet slutar inte bara för att man får barn, och inte heller måste man börja leva ett nytt liv. Vill man festa så får man göra det, så länge man håller det till engång i veckan iallafall. Men å andra sidan är det så typiskt svenskar att klaga på alla andra.



Jag vet folk som rökt under graviditeten, men hade världens frächaste moderkaka. Förr i tiden rökte man hej vilt och inte tusan har man hört talas om folk som blivit "skadade" av det. Visst är det inte nyttigt, men folk tror för jävla mycket.



Det finns ett stående uttryck som säger att de människor som klagar på andra bara är avundsjuka. Kanske stämmer det, kanske inte. Kanske är det bara så att dessa människor bestämt sig för att tycka illa om dig av någon konstig andledning.



Men eftersom dem klagade på dig och påstod att du var typ 13 år? Det är ungefär i 10 års ålden som man använder argument som dem gör, så var glad att du iallafall är 3 år äldre än dem, och glädj dig åt att du åtminstone fostrar ditt barn till att bli något annat än en svensk surpuppa som tror att dem är någonting!



Det är ju ditt liv, och de kanske vill ha det?? :)

2010-05-25 @ 06:44:19
Postat av: Daniel

även om det inte finns några bevis så är det väll dumt att chans=)

2010-07-19 @ 18:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback