Jag ska bulka..


Jag har bestämt mig för en sak nu.
Jag ska "bulka". Haha för er som inte förstår så är det något man gör när man tränar. Dom som tävlar i bodybuilding eller body ftiness osv brukar ha en period då dom bulkar= äter ett kaloriöverskott på 300-500 kcl för att bygga muskler, och en period då dom deffar= ligger på ett kaloriunderskott frö att få bort underhudsfettet dom lagt på sig under bulk.

Bulka gör man för att bygga muskelmassa så snabbt det går. Jag vägde 42 kg i börjarn av 2008. Då hade jag ingen hunger överhuvd taget och åt knappt något åch gick därför ner från 49 kg till 42kg. Alltså så svälte min kropp sig. Den tog först och främst från min muskelmassa sen från fettet. Sen under sommaren 2008 gick jag upp till 50 kg. Då vägde jag 1 kg mer än vad ajg gjorde innan jag gick ner i vikt men va ändå inte lika tight som jag va då. Just för att då hade jag mycket mindre muskler och bara ökat i fett. Sen blev jag gravid och gick upp till 60 kg. ALltså la jag på mig ytterligare med fett. Men hade fortfarande väldigt lite muskler.

Nu har jag gått ner till 50 kg och är smal men är fortfarande "sladdrig".
Just för att jag inte har så mycket muskler. Det är muskler som formar och tightar till kroppen. Jag har ju fått mer än vad jag hade innan men långt ifrån det jag hade innan jag gick ner massa i vikt. Och eftersom att det går saktare för en tjej att bygga muskler än en killa så behöver jag verkligen satsa på att bygga muskler. Då får jag ta den lilla smällen att jag nog ökar lite i fett massa också men det deffar jag ner sen.

Jag ska ligga på en sund bulk. Jag ska ha 2000 kcl om dagen om jag tränar 5 dagar i veckan. Så då ska jag ligga på runt 2300 kcl nu när jag bulkar. Men jag ska äta nyttig mat så förhoppningsvis går jag inte upp så mycket i fett utan mest i muskelmassa. Tur att det är vinter nu så man slipper visa bulk fläsket. ;) Hahahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback
RSS 2.0