En sund kropp har muskler..

Det här med blondinbellas bikini bild har blivit ett stort prat ämne. De flesta säger att hon har vacker och SUND kropp som en RIKTIG kvinna har. Vacker sitter i betraktarens ögon så det ska jag inte säga något om. Om hon trivs med sin kropp är det också naturligtvis jätte bra. Men att folk säger att hon har en sund kropp är bullshit och väldigt missledande. Den är INTE sund. En sund kropp se inte ut sådär. En sund kropp har inte massa överflödigt fett och bukfett som man tydligt ser på bilden. Det är väldigt farligt.

 

Sen vad är en riktig kvinna då? Den meningen att "så ser en riktig kvinna ut" när de ser blondinbellas kropp och "sådär ser inte kvinnur ut egentligen" när de ser en kvinna med snygg smal vältränad kropp är så otroligt korkad. Hur kan man säga att ingen riktig kvinna har en smal och vältränad kropp? Ni ser väl själva att så kan visst en kvinna se ut. Och är hon ingen riktig kvinna då om inte hon har massa hull på kroppen?

 

Folk kan klaga riiiktigt mycket på Kissies kropp och säga att den är osund, men så säger de till blondinbella att hon har en sund kropp när hon har massa överflödigt fett? Båda är osunda så det är väl rätt mycket dubbelmoral eller hur?

 

En sund kropp är en kropp som har muskler,smal men ändå inte för lite fett. När man äter bra och hälsosam kost. Blondinbella får se ut precis som hon vill och jag menar inte att klanka ner på henne, jag försöker bara få folk att förstå vad en sund kropp är. Och att hon försöker få det som att man ska äta choklad och onyttiga saker varje dag för att en normal kvinna har inte en perfekt kropp utan en kropp med överflödigt fett är fel.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så du menar i den sista meningen att en normal kvinna inte kan vara fet eller mullig?

Jag förstår inte riktigt var du tänker på? Kalorier hela dagarna? Det verkar lite så (jag har dock bara kollat igenom den) att din blogg handlar nästan bara om sund mat, ''nyttigt'' och massa sånt. Visst det är jättebra med SUND mat men inte hela tiden. Och man borde få leva, som man vill. Om blondinbella då mår bra i den kroppen hon har så är det en sund kropp för henne.



Detta är absolut ingen ''hatbrev'' eller något sådant.

2012-02-07 @ 18:17:29
URL: http://majatordsson.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Man kan ju så tydligt se att bilden till höger är redigerad. Brösten är bara photoshop.. Annars håller jag med om att en sund kropp inte är som blondinbella, men behöver inte vara som bilden till höger. Kroppen kan vara jättestark utan att musklerna syns så tydligt. Min bästa vän är den sundaste och starkaste personen jag vet och har vilopuls under 40 och bättre syreupptagningsförmåga än Charlotte kalla, men har ändå inga tydliga muskler utan ser helt 'normal' och sticker inte alls ut speciellt bland som många av mina otränade (och betydligt mer osunda) vänner ser ut, om hon inte går runt och spänner sig såklart. Den näst sundaste personen jag känner är jag själv. Enda anledningen varför jag inte är i topp är att jag inte har lika mycket tid att vara ute och röra mig som jag skulle vilja, men har ändå mycket vardagsmotion och tränar utöver det ca 5 dagar i veckan. Trots att jag är sund (betydligt(!) sundare på alla sätt än många av mina smala och riktigt snygga vänner) är jag själv mullig. Så utseendet för ens sunda kroppsform har mycket med generna att göra tror jag. Jag mår både fysiskt och psykiskt bättre än mina snygga vänner, som SER sundare ut än jag.

2012-03-26 @ 22:46:00
Postat av: Anna

Du har rätt i att Blondinbellas kropp inte är en typisk "äkta kvinnas kropp" Hennes kropp är bara en äkta Isabella Löwengrieps krop. För alla människor och kvinnor ser ju olika ut..



Däremot förstår jag inte hur du kan påstå att hon har "massa överflödigt fett, bukfett" Hur definierar du "Massa"? Isabella har en "normal" (får man säga så?) kropp,



Självklart är det inte nyttigt att rata smala ideal och höja överviktiga ideal, för varken över eller undervikt är sunt Ingen ska sträva efter att vara överviktig för att vara sund. Däremot fungerar alla kroppar individuellt och man blir inte sjuk eller sjukligt fet för att man har en överviktig kropp.



Jag tycker du är väldigt enspårig och förstår fortfarande inte hur du kan skriva att Blondinbella skulle ha "massa överflpdigt fett" på kroppen. Så länge Hennes kropp mår bra, har balans, och Isabella trivs med den, så ska hon sträva efter det.



Vi andra ska sträva efter egna mål, för våra kroppar har en annan balans, på vår egna skala.

2012-05-12 @ 10:22:18
Postat av: EvaLis

Har ni sett filmen "Supersize me"? En mycket intressant film. Där intervjuar Morgan Spurlock b.la en kille som jämför rökare med överviktiga. Killen ifråga frågar varför man inte ifrågasätter den överviktiga på samma sätt som man gör med rökaren. Även om jag tycker att vi överviktiga kan bli ifrågasatta så förstår jag på sätt och vis det ifrågasättandet. Man säger till den kraftiga att hen duger som hen är men jag undrar om det inte ofta är så att många bara säger det. Man vill inte pådyvla folk mer dåligt mående än vad de redan har och därför säger man så.

Och syftet med det kan väl vara att man inte vill att de skall hamna i någon anorexiafälla t.ex. I alla fall vad det gäller barn och ungdomar. Det syftet är visserligen lovvärt men är du överviktig som barn är det också stor risk, som jag förstått det, att du fortsätter vara det som vuxen också med allt vad det innebär av hälsorisker. Man behöver inte vara elak men att tala med människan ifråga om att fetma/övervikt inte är nyttigt kanske kan vara på sin plats ibland. Jag vet att man redan vet det som överviktig men det kanske gör att man tar tag i saker och ting, vad vet jag?

Däremot behöver man, som sagt, inte säga elaka saker. Det kan leda till att man tröstäter ännu mer eller kanske "protestäter" om man säger så.

Slutligen, för att återvända till filmen "Supersize me": Ni som har sett den kanske minns att det var 2 feta tjejer som hade stämt Mc Donald´s för att deras mat hade gjort dem feta. Vem tvingade dem att gå till Mc Donald´s? Och hade personalen på Mc Donald´s nekat dem mat hade de förmodligen stämt dem då också med motiveringen att Mc Donald´s diskriminerade dem!

2012-08-17 @ 23:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback