Fokusera på dom bra sidorna.

 
"Alla har rätt till sin åsikt så ..
Jag tycker inte någon av dom är bra förebilder förutom Kenza. Det enda Kissie tänker på är att ha det senaste, festa, silikon och att vara smal - DET är vad som får andra att må dålig. Flesta har sjukdomar som gör dom överviktiga och flesta är helt enkelt inte så nöjda med sina kroppar och hur glad blir man då när man klickar in på en blogg som skriver om hur viktigt det är att vara smal? Sånt leder till noll självrespekt och i värsta fall anoreixa, och det är DÖDLIGT. Och förlåt, men jag förstår inte vad du menar med att Dessie gör allt för sina läsare? Okej men jag antar att du inte har märkt vad hon kallar sina läsare? Psykopat, idiot och andra fula saker. Jag tycker inte att dom här bloggarna gör rätt - provocering, festa, operationer, bantning osv dom verkar inte se konsekvenserna. Det sårar mig hur dom har inspirerat unga tjejer. Juliahofsweden är 14 år och har börjat festa, sola solarium, röka mm. Bloggvärlden är inne på fel spår nu./:"
 
 
Svar: Jag säger VERKLIGEN inte att dom inte har några negativa sidor. Jag väljer bara att fokusera på dom bra sidorna istället för dom dåliga. Jag tycker att fler borde det. Dom flesta väljer att alltid hitta fel hos människor istället för att titta på dom bra.
 
Visst jag stör mig också på folk (jag är bara människa) men det behåller jag för mig själv, och försöker istället prata om det positiva hos dom. Det är inte alltid lätt men jag försöker iaf. Det va det jag ville förmedla i mitt inlägg. Att ALLA har något bra i sig och att man tjänar på att vara snäll istället för att vara taskig.
 
Hoppas du fick svar nog på din fråga. :)
 
Puss

Kommentarer
Postat av: Alicia

Kolla in på mitt senaste inlägg, försökte mig på en waterfall fläta. Kommentera gärna.
Om du gillar bloggen så följ den gärna på bloglovin så jag kanske kan följa tillbaka! :)

2012-09-29 @ 15:15:26
URL: http://aliciadala.blogg.se
Postat av: emelie nilsson

KOlla min blogg!
http://esnilsson.blogg.se/

2012-09-29 @ 15:39:22
URL: http://esnilsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du har så rätt med det. man fokuserar alldeles för lite på det som är bra. Man ser bara det man inte vill ska vara där. (t.ex nåt kilo extra.)

Förövrigt tycker jag din blogg är suverän, läser bara två bloggar, din och en till. :)

Ta inte åt dig när folk hackar, dom är bara svartsjuka. Tycker dom saker är så jävla fel behöver dom ju inte läsa. Dom ber om att du ska skriva saker men när du väl gör det duger det inte. FÖR att dom blir avis av svaret.

YOU ROCK GIRL. :)

2012-09-29 @ 16:08:26
URL: http://finest.se/emelielantto
Postat av: elinlinnealindvall

Kan hålla med lite där att de lite större bloggarna mest handlar om att man ska se ut och vara som "dom".
Men samtidigt som du säger , man ska kolla på det positiva ! :)

var gärna med i veckans blogg http://www.nattstad.se/elinlinnealindvall?cat=90679

2012-09-29 @ 16:21:04
URL: http://nattstad.se/elinlinnealindvall
Postat av: sanna

Håller med den som kommenterade, men visst ska man försöka fokusera på de bra sidorna. Dock väldigt svårt i detta fall, speciellt Kissie. Ta inte illa upp !:)

2012-09-29 @ 17:26:03
Postat av: Elina

Ja det är rätt att fokusera på de bra sidorna. :D

2012-09-29 @ 18:05:15