Jag är inte alls en dålig förebild.


 
 
"Vill inte vara elak men ingen av er har en bra blogg ... du provocerar inte, men du skriver exempel "hur du blir solbrun", "tips till bättre sexliv" och så vidare. Har ingen respekt för sånna bloggare, för det är precis vad som sänker unga tjejers självförtroende. Juliah Strand är en 14 årig bloggare och hon solar solarium, festar, har rökt, drar till gbg utan vuxen, förlorade oskulden vid 13års ålder, började sminka sig i årskurs 3, går runt i högklackar med mera. Anledningen är väl för att hon inspirerats av bloggare + att hon använder sin familj (hennes föräldrar och syster har dött) som en ursäkt, alltså att hon vill leva livet och tycker visst att YOLO står för att förstöra sitt liv. Dessie skrev en gång att fräknar är fult, Kissie skrev att man är ful om man är tjock osv. Flesta har inte ens tillräckligt starka pigment för att kunna bli bruna som du tipsade om. Jaja, men jag tycker att bloggare ska sluta skriva om sånt för det får bara tonåringar att må dåligt ... ett gäng bra förebilder är kick back pack. Kram på dig! :)"
 
 
Svar: Okej då svarar jag på ett oelakt sätt. ALLA vet att solarium är farligt. Det är deras eget ansvar (unga som gamla) om dom vill sola eller ej. Jag skrev bara ett tips på hur man kunde göra om man hade ljus hy och lätt bränner sig. Så istället för att sola mycket från början och bränna sig kunde man göra så här OM man valde att sola. Jag predikar inte för att man SKA sola utan gav ett tips OM man gör det. Det är ett bra tips för vem vill bränna sig och öka risken för cancer ännu mer?
 
Sen HUR kan tips på ett bra sexliv vara något dåligt? Jag säger heller inte här att man SKA ha sex utan att man kan FÖRBÄTTRA det. Sex är någon kul, något som gör att man mår bra. Och då pratar jag om normalt hälsosamt sex. Att om man har det lite dåligt på den fronten med sin partner så tipsa jag om att hur man kan få det bättre. För dåligt sexliv med sin partner är väl inget bra? Man vill ju ha bra sex med sin partner.
 
Så nej jag ser inte mig som en dålig förebild. Har heller inte sagt att jag ska vara en förebild. Jag skriver om MINA uppöevelser och MINA åsikter. Jag uppmanar inte folk att göra dåliga saker.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tycker att du är en bra förebild. <3<3

2012-09-19 @ 16:20:24
Postat av: Anonym

Du är bra som du är!!

2012-09-19 @ 16:20:40
Postat av: angel

linda, lyssna inte på dom. haha, spelar ingen roll vad man än skriver man är en dålig förebild vad man än skriver! "ät vad du vill" - du är dålig för du gör folk tjocka. "ät bara nutrilett" - du är dålig för du uppmanar folk att få aneroxia "träna!" - du är dålig för du uppmanar att folk ska träna ihjäl sig. gosh, folk blir aldrig nöjda! :) btw, du har en bra blogg! keep it up, jag följer dig. höhö kram angel. (tess lilsis)

2012-09-19 @ 16:27:15
URL: http://angelicadaniella.myshowroom.se
Postat av: Sara

Lyssna inte på dom. :)

2012-09-19 @ 18:50:06
Postat av: Såntjagtyckerom

Jag håller med förgående talare! Lyssna inte på dom! :) Du är du och det är du bra på :)

2012-09-19 @ 19:00:14
URL: http://santjagtyckerom.blogg.se
Postat av: Elvira

Jag ser dig som min förebild för att du verkar vara snäll och en helt normal tjej. Äkta. :)

2012-09-19 @ 21:26:33
Postat av: Anonym

Äh skit i dom! :P

2012-09-19 @ 21:49:29
Postat av: Camilla

Jag siggar dig som FAAAN! <3<3

2012-09-19 @ 22:04:48
Postat av: linda

Älskar din blogg så skit i det elaka människorna

2012-09-19 @ 23:34:51
URL: http://tabortallaord.blogg.se
Postat av: MaryCaroline

Äh, vadå överreagera den som skrev det där :D

2012-09-20 @ 01:13:25
URL: http://marycaroline.blogg.se
Postat av: Anonym

Äh skit i dom! <3

2012-09-20 @ 13:33:03
Postat av: Anonym

Du är perfekt som du är. :)

2012-09-20 @ 20:38:11
Postat av: Anonym

Skit i dom dom är bara idioter!

2012-09-20 @ 22:15:12
Postat av: Fanny

Du är grym!! Skit i vad alla säger.

2012-09-21 @ 17:18:30
Postat av: ...

tycte om din blogg tills jag läste det här. jag läser julia strands blogg ! Du förstår inte! fattar du inte att hon har det svårt! hur skulle du känna om du förlorade först din syster som du desutom precis har kommit nära sen din pappa för han va alkholist! och sen din mamma som du va jätte nära och bara älskade hennne och dog i canser! hon har det nog inte så lätt julia är i alla fall min förebild!!!!!!!!

Svar: Va fan snackar du om? -.^
littledolly.blogg.se

2012-09-22 @ 13:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback