Min politiska åsikt..


Hur kan man INTE vilja rösta på socialdemokraterna?
Eller åtminstånne göra så att det blir en rödgrön regering? Jag har varit lite osäker inför mitt val av parti då jag itne tyckt att jag har ahft tillräckligt med information men nu har jag tittat på "Utfrågningen" på tv både igår när det va aliansen som va med och idag med dom rödgröna. Jag satt och lyssnade och va helt öppen för bådas argumentationer och dom rödgröna är ju helt klart bäst. Dom villl stasta enormt för att få bort arbetslösheten och ge unga människor arbeten. Det vill aliansen också men dom rödgröna står också mycket för jämnställdhet.

Dom vill göra förskolorna bättre genom att utöka timmarna från 15 timmar per vecka till 30 timmar per vecka för dom som är arbetslösa, göra så att försökolorna har öppet på nätter och kvällar så att ensamstående kan jobba i skift, dom vill sänka arbetsgivaravgiften för småföretagare och ta bort den helt om dom anställer en ung arbetslös. Och på så sätt ge unga arbeten. Dom vill satsa mycket på sjukvården och älderdomsvården och få ut fler lärare till skolorna. Dom vill att kvinnor ska ha lika löner som männen och utläsndksa ska komma hit och känna sig trygga utan massa fördomar och skuldbeläggning. Dom vill helt enkelt göra Sverige til ett mer jämnställt land.

Och för att få pengar till det här så kommer dom inte sänka skatterna mer. Dom kommer inte höja dom häller vad jag förstod. Och så vill dom återinföra förmögenhetsskatten. Alltså dom ända som påverkas är dom rika. Och då snackar jag inte om mellanmöljken utan dom snuskigt rika som har miljoner och miljarder. Alltså kommer det bara vara ett liiiitet problem för dom.

Hur kan då folk sitta och säga att dom försöker göra dom rika lika fattiga som dom fattiga och sånt? Det gör dom inte. Dom ska göra så att dom fattigare kommer lite mer ikapp dom rika så att det inte är så stor skillnad på klyftorna. Alltså så att ALLA i sverige har det bra ställt. Inte dra ner dom rika utan dra upp dom fattiga om man nu kan uttrycka sig så.

Alliansen kanske satsar på fler arbeten ja men i många andra frågor så gör dom så att klyftorna i Sverige blir bara större ocvh större. Gör det mer jämnställt istället!

Och dom som säger att "mina skatte pengar ska inte gå till dom som sitter på röven och massa bidrag och skit och mög" verkar ju ha fått helt fel för sig. Dom tar inte skattepengarna för att ge mer bidrag utan för att hjälpa småföretagare te.x att våga anställa fler unga, att sänka avgiften till a-kassan (och det påverkar dom med bra jobb också för det kan faktiskt hända att man blir arbetslös och få gå på a kassa ett tag), att få bättre förskolor och sjukvård. Så skattepengarna kommer gå till något väldigt bra. Socialdemokraterna vill inte att folk ska sitta hemma på röven. Det är ju just det dom vill förhindra. Göra så att fler får jobb!

JAg ska rösta på socialdemokraterna iaf och jag hoppas verkligen att dom vinner!

Kommentarer
Postat av: sanna

då kan jag säga dig att dom rika påverkas väldigt mycket om socialdemokraterna skulle vinna. Men alla får har sin egen åsikt, du har din och jag har min!

2010-09-16 @ 09:37:20
URL: http://lolad.se/
Postat av: Zandra

Jag håller inte med! Socialdemokraterna låter väl ganska bra. Men läs in dig ännu mer.. Sossarna e för bidragslickare, dom vill att folk ska jobba men dom ger ju samtidigt massa bidrag. Moddarna låter ingen få bidrag, kan du resa dig upp & städa ditt hem så ska du fan kunna jobba! Ligger du med cancer så ska du inte jobba! Tycker jag! Men kan du lyfta ett finger så finns de ett jobb för dig! Man får inte vara kräsen! (Menar inte DIG menar bidragsslickare, vet en del såna) Jag hoppas moddarna vinner.

2010-09-16 @ 12:27:06
URL: http://zandraaak.blogg.se/
Postat av: Nelly

För att kunna finansiera alla bidrag ska dem låna pengar från utlandet och skaffa sig enorma skulder. Way to gooo. Men ja, du har rätt till din åsikt. Kul att du har en även om jag inte delar den. Vi får la se vad som händer på söndag! Jag håller på högern iallafall, jag tror på att utveckla Sverige och att man ska kunna arbeta sig uppåt. Ha det!

2010-09-16 @ 17:07:00
Postat av: Anton

Jag röstar precis som dig :D

2010-09-17 @ 09:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback