Ricinolja i håret..

Jag har ju börjat med ricinolja. För håret, inte i laxerande syfte. ;) Har läst på många bloggar och sätt sidor där håret har växt ca 5 cm i månaden. Har skrivit lite om det längre ner men tänkte förtydliga det lite.

Du masserar in det i din hårbotten i tort hår, låter det sitta i 25-30 min.
Sen sköljer du ur det, schamponera, skölj ut, schamponera, skölj ut och sätt sen i balsam.
Gör detta tre gånger i veckan.

Ricinolja finns på apoteket för 40 kr så det är inte alls dyrt, och apotekaren där sa till och med att de hade fått fylla på lagret av ricinolja för de hade gått åt som smör i solen. De flesta skulle ha det till håret, så det borde ju funka. :)

Här är en förebild på mitt hår.

Som ni ser har jag page så det är kortare i nacken men tänkte fota framifrån efter en månad också så ni kommer se skillnad ändå. :)

 


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hejsan!

jag har sett att du gör underbart fina naglar och undrar vart bor du? Gör du vanliga manikyr och pedikyr? alltså inte förlägningar, utan gör på naturliga naglar fransk manikyr t ex :D

Om du är i Malmö, eller har möjlighet göra till en malmö tjej. Kan du maila priser till mig och sådant?

Tack :D

2011-12-02 @ 18:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback
RSS 2.0