UNICEF

UNICEF/Kate Holt
 
 
Fick en kommentar för någon dag sen att jag som en så stor bloggare kan göra lite skillnad med min blogg. Och det vill jag göra för unicef! Jätte många barn i hela världen svälter, förlorar sina föräldrar och får sjukdomar dom inte har råd att bota. Ingen skola eller något! Jag tycker bara att det är vår "skyldighet" att hjälpa barn som behöver vår hjälp när vi bor i sverige och har det så bra själva.
 
ALLA kan göra skillnad. Är du en bloggare? Läs då denna texten från unicefs hemsida:
 
 
"Kämpa för varenda unge!

Varje dag, året om kränks och utnyttjas barn medan omvärlden tittar på – eller bort. Så skulle det inte behöva vara. Alla har vi ett val. Antingen gör du ingenting – eller så gör du någonting. Tillsammans kan vi förändra förutsättningarna för miljontals barn världen över.

Det går att skydda barn mot våld, övergrepp och exploatering. Det går att ge dem trygghet, utbildning och mat för dagen. Och det går att befria barn från ett liv som soldat, gatubarn eller prostituerad.

UNICEF, världens ledande barnrättsorganisation, finns på plats i regeringskorridorer, slumområden, flyktingläger och avlägsna byar och arbetar dygnet runt för att ALLA barn ska få den barndom som de har rätt till. Det handlar om så självklara saker som till exempel rent vatten, vaccin mot dödliga sjukdomar, bra hälsovård, skola och skydd mot våld, övergrepp och diskriminering.

På unicef.se kan du vara med och kämpa för varenda unge, eller sprid budskapet du också genom att blogga, twittra eller "facebooka" om barns rättigheter.

Vi kanske inte kan förändra världen idag, men allt stort börjar med något litet.

Du kan göra större skillnad än du tror.

Ps. Vill du gå med i vårt nätverk bloggare för varenda unge - läs mer här!"

 

Är du inte bloggare kan du bli fadder och donera 100 kr eller mer till barne HÄR.

Du kan också ge en gåva HÄR

 

Jag stödjer verklifen unicef så deras banner kommer pryda min blogg från och med nu. Jag har också skickat iväg en intresseanmälan om att bli bloggare för varenda unge.


Gör skillnad du med!

 


Kommentarer
Postat av: Emelie Eriksson //Foto&Vardag\\

Hejsan, jag har just nu en superrolig tävling igång på min blogg. Det du kan vinna är ett presentkort på 300 kronor hos damoknekt.se.
Reglerna är väldigt enkla också, du behöver endast gilla dom på facebook och hitta ett supersnyggt smycke som du gillar jättemycket eller lite och länka det i en kommentar :) Kram och förlåt om du inte gillar sånthär :D

http://byyemelie.blogg.se/2012/august/vinn-presentkort-pa-300-kronor-hos-damoknektse.html#comment

2012-09-08 @ 12:44:51
URL: http://erikssonemelie.blogg.se/
Postat av: Tintin

Om du vill bli Veckans mest aawesome blogg, klicka då in på min blogg och komentera att du är med.
Kram :)

2012-09-08 @ 13:00:02
URL: http://tintinholmdahl.blogg.se
Postat av: Alexandra

Det är så härligt att se människor agera för att andra ska få det lite bättre!
Jag själv brukar arbeta som volontär för Clowner utan Gränser vilket är en underbar organisation som verkligen gör skillnad för barn i andra länder!
Keep it up girl!

2012-09-08 @ 15:26:26
URL: http://utmaningaccepterad.blogg.se
Postat av: Eddie och Barnen På Bristol Academy

All heder åt dig som vågar se! Vi har också öppnat ögonen och jobbar för fattiga barn i Uganda. Alla förtjänar ett bra liv.... Anna

2012-09-08 @ 16:11:34
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: AnnaE

Eloge till dej! Vilken bra idè du kom med!
TACK!

Kram

2012-09-08 @ 17:53:16
URL: http://Aesblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback