En fast kropp är snyggast..



Jag tror nog jag vet varför dom flesta tycker att smala tighta kroppar är snyggast på tjejer. Varför den kroppen är den man vill ha.

När man tittar på människa och ser att den är fet så tycker många (fast dom vågar inte säga det rakt ut) att det är äckligt. Då menar jag en FET människa. Inte bara tjock eller mullig. När man sedan tittar på en alldeles för smal människa tycker man också att det är väldigt äckligt. Sen kan man tycka att mullig/tjock är helt ok, och att bara LITE för smal är helt ok men när man ser än smal TIGHT och TRÄNAD kropp tycker man att den är skit snygg.

Varför?
Jo för att det är en hälsosam kropp. En sådan kropp förknippas med god hälsa, friskhet och längre liv. Allt som är motsatsen till sjuk. Alla vill ju ha en frisk kropp och leva länge. Därför blir den kroppan vackrast och snyggast i våra ögon.

Därför tycker nog också dom flesta att det är äckligt med för feta och för smala personer. Det är ju för att det är raka motsatsen. Är man för fet eller för smal så är det ju en hälsofara. Man kan dö mycket snabbare och kroppen mår inte alls bra.

Nu är det ju bortsett för dom som har en fetich och tänder på väldigt smala eller feta människor. Jag menar majoriteten av människorna tycker så.

Jag tror faktiskt att det är såhär människan tänker. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback
RSS 2.0