Min pappa..



Tre sanningar om min pappa!


Jag vill bara klar göra detta. Min pappa var INTE en raggare och har aldrig varit. Det va musikbolaget han jobbade för som kom på den imagen. Så raggarna drogs till hans musik. Min pappa själv va inte någon raggare. Han gav bara fnasen det dom ville ha.

Min pappa ville egentligen sjunga låtar på engelska. Han tyckte om att göra dom låtarna mest. Men fansen ville ha svenska roliga låtar som va lite sjuka så han gjorde dom. Ge fansen vad dom vill ha tänkte han. Men helst tyckte han mest om att göra låtar som "silver wheels" och "the man in the sky" och sånna låtar. Personligen så tyckte jag att dom va bäst.

Min pappa hatade INTE hip hoppare. Jag tror inte att han hatade punkare häller. Fast det vågar jag inte yttra mig om. Den mesta musiken gjorde han för att provocera.

Kommentarer
Postat av: fightermom

Hej! :)

Vad kul, jag skriver och fråga om dom vill ha ett litet samarbete. Vad är det du vill ha sponsring med saker till dig eller tex tävlingar? Men om du ska ha tex tävlingar så brukar jag skriva om dom vill ha ett litet samarbete där dom får fler besökare och kunder. Att samarbetet ska gynna oss båda. Det gäller inte att vara blyg, du måste vara framåt och vara beredd att ta många nej. Lycka till & om du har fler frågor är det bara att skriva :)



kram

2010-04-15 @ 13:59:25
URL: http://fightermom.blogg.se/
Postat av: Sophie

Jag gillar " The man in the sky" :)

2010-04-15 @ 14:26:59
URL: http://lifeassophie.blogg.se/
Postat av: En av FB idioterna

Jo pappa Errol hatade punkarna i Åstorp. Sök upp en herre i Åstorp med ett smeknamn som börjar på G..... så får du höra.

2010-04-15 @ 20:21:19
Postat av: flashbacks eddie-fan

Håller med dig fullständigt om att errols engelska låtar var/är bäst.

Men aldrig fel att lyssna på dom andra heller oavsett om dom är seriösa eller oseriösa ;)

2010-04-16 @ 01:04:22
Postat av: susanna svensson

Din pappa var nog sveriges mest underskattade satiriker. Flera av hans textyer är så klockrena att många inte ens begriper satiren i dom. Lägg en blomma från mig på hans grav är du snäll

2010-04-17 @ 11:23:58
Postat av: Underskattad artist!

Har lyssnat på i stort sett allt han gjorde. Och kan enkelt påstå att silver wheels plattan är den bästa. Synd att musikbolaget tyckte som de tyckte, och att hans "seriösa" låtar mest hamnat i skuggan av de "omogna".

2010-04-17 @ 12:07:44
Postat av: Sten

Din pappa var en av Sveriges mest underskattade underhållare och musiker. Folk hängde upp sig på texterna, men om de bara hade lyssnat på MUSIKEN så skulle de förstå hur duktig han verkligen var. Han var unik, och det är väldigt synd att han inte finns mer.

2010-04-17 @ 15:00:42
Postat av: Västerås

Skön snubbe dina pappa Eddie. Jag har det mesta av musiken och kassetterna :-)

2011-04-01 @ 23:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback