Svält?



Fick en kommentar innan om att jag kanske gått upp i vikt för att jag svälter mig själv. Jag har ju ätit 1000 kalorier högst om dagen i två veckor nu. Fast igår och för några dagar sen åt jag en riktigt fet och stor middag och då gick jag upp. Man skulle visst äta minst 1300 kalorier för att kroppen inte skulle ställa in sig på svält.

Läste att om kroppen ställer in sig på svält tar den fett OCH muskelmassa. Mest muskelmassa för att "leva" på. Det är så kroppen gör för att överleva. Och det blir svårt att bli av med kilona då kroppen inte vill ta från fettdepåerna på kroppen förräns den verkligen MÅSTE göra det. Och när man väl äter normalt så passar kroppen på att ta upp allt och lägga på sig lite.

Ush jag vill inte bli av med muskelmassa. :S Men en väääldigt possitiv sak har kommit ur detta. Jag får äta mer mat! :D Jag älskar mat så jag blir väldigt glad över att ha läst detta överallt. Så nu ska jag äta 1300-1400 kalorier om dagen. :)

Kommentarer
Postat av: Sophie

Jadå, kvart i sju är jag där med Emma, hon skulle prata med tränaren så kom när du vill efter det :) haha eller jag, du får ju vara där före med :p

2010-04-01 @ 16:56:43
URL: http://lifeassophie.blogg.se/
Postat av: hanna

Men absolut! I svältläge så går det ju åt andra hållet så du gör ju helt rätt!:) Heja heja!



Jag själv har tappat 10 centimeter i midjan (4 kg) på tre, fyra veckor bara genom att reducera kolhydratintaget, dra ner på dålig mat/socker & promenera varje dag. :D Jättekul!

2012-02-06 @ 22:57:27
URL: http://hanna_sofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback