Tränings tips..

Gud vad jag har träningsvärk idag i både benen och låren. Till och med i rumpan! Trodde verkligen inte att jag skulle få träningsvärk i magen och ännu mindre i rumpan. Brukar inte få det annars. Men det känns jävligt bra! Nu har man i alla fall fått ett tecken på att musklerna blir större. :)

Har lite tips till er som tränar.

1. Är du nybörjare, träna bara tre gåner i veckan. Det räcker gått och väll. DU kan sen öka till 5 gånger i veckan men det är absolut inte nödvändigt.

2. Normal bra tid på gymmet när du styrke tränar är 30 - 60 min. Allt annat än det är överträning och då sliter ut kroppen i onödan. Du kan givietvis lägga på konditionsträning på det också så 30 - 60 min gäller stryketräning.

3. Träna olika kropps delar på olika dagar istället för hela kroppen var gång.
Dom flesta fittness tränare och bodybuildare gör så. Te.x som jag tränar triceps, bröst och mage på måndagar, biceps, rygg och axlar på onsdagar, och ben, rumpa och mage på fredagar. Jag tränar mage dock två gånger i veckan för att det är den som behövs tränas mest.

4. När du tränar så träna i reps. 10x3. Så om du te.x lyfter en hantel en gång så är det en rep. Lyft hantlen 10 gånger sen pausa och andas ut en lite stund, gör ytterliagre 10 st, pausa och gör 10 st till. Gör så med alla dina övningar en gång. Tyngden ska va så tung att du på den 10:e gången orkar ta upp hantlen precis. Detta är mycket bättre än att trötta ut sina muskler med klena tyngder och massa reps åt gången.

4. Ät något direkt när du kommit hem efter träningen. Helst innan du duschar och sånt. Kroppen behöver det för att ladda på mer energi och för att kroppen inte ska börja äta av musklerna istället. Ät en måltid med mycket protein i. Eller vill du satsa extra mycket på träningen kan du köpa protein drycker på gymgrossisten.se som du dricker efter du tränat.


Kommentarer
Postat av: Sophie

Bra tips!

2010-01-17 @ 12:54:50
URL: http://lifeassophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback
RSS 2.0