Psykiatrisk omvårdnad.


Godmorgon!
Ska snart lämna snuttan på dagis. Och jag är SVIN trött. Kom inte i säng förräns halv ett igår eftersom att jag satt uppe och läste massa om linjen pyskiatrisk omvårdnad. Hade fått det hela lite om bakfoten. Jag trodde det va psykiatriker man blev efter den linjen. Men för att bli psykiatriker måste man först gå en 5 års läkarutbildning och sen efter det vidareutbilda sig till psykatriker pluss jobba massa som AT och skit och mög. Sen kollade jag lite på psykolog och då skulle man gå en psykolog utbildning på 5 år. Men efter utbildningen psykatrisk omvårdnad får man jobba med personer med psykisk ohälsa antingen självständigt eller i team på te.x rättspsykatrisk vård, på kriminal vården med folk med drog och alkoholproblem och sånt. Och den varar bara i 2 år. :) Så den nöjer jag mig gott och väl med!

Nej nu ska jag gå! Puss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska du läsa den måste du ha grundläggande behörighet dvs gymnasiekompetens men det hade du väl inte ?

2010-09-22 @ 21:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback
RSS 2.0