Undersköterska... Psykiatriker?


Blää vad jag har varit seg nu ikväll.
Jag är en morgon/dag människa helt klart! Blir så seg fram mot kvällen. Så jag ska hädanefter ta min träning på morgonen och all städning osv. Blir bäst så. :)

Har föressten kollat runder lite på distansutbildningar på omvårdnadsprogrammet. Har funderat på att utbilda mig till något inom vården länge men har inte gjort det för att ajg varit rädd för att jag inte skullat fullfölja det. Att jag inte skulle orka. Speciellt nu när jag har Melanie. Men ju mer och mer jag tänker på det ju sugnare blir jag. Men det som hade tilltalat mig mest är att utbilda mig till psykiatriker. Den högskoleutbildningen är på två år bara. Men innan dess måste jag ha G i kurser med sammalagt minst 2000-någonting poäng och minst G i svenska A+B, engelska A och matematik A. Och den omvårdnads utbilningen är bara på 1350 poäng + 400 poäng för svenska och det skitet. Då blir det bara 1750 poäng. Så det blir lite svårt sen efter omvrådnadsutbilningen för då måste jag lässa massa kurser jag inte bryr mig så mycket om bara för att få ihop dom 2000 någonting poängen. Ja vi får se.. kan ju gå omvårdnadsutbilningen och se sen ifall jag orkar med resten.

Kommentarer
Postat av: ...

2500 poäng...

2010-09-21 @ 09:00:09
Postat av: Nina

Haha. En psykiatriker är en överläkare i psykiatri. Det tar 6-7 år att bli det. Du blir undersköterska av att gå omvårdnadsprogramet. Smart tjej!

2010-10-26 @ 12:41:35
Postat av: lulle

HAHAHAHAAH!! Fick mig ett gott skratt när jag läste "psykiatriker är bara två år så det klarar jag..." hahahaha! Tackar dig får dagens skratt.



Du gör ju inte reklam för blondiner direkt.

2011-03-20 @ 23:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback