Lindas favorit recept..


Jag åt som sagt dragonkyckling med ris igår (och igår) och det är en av det godaste rätterna jag ätit! Så nu tänkte jag skriva receptet här så att ni får ta del av denna underbara måltid. NI MÅSTE prova den tycker jag. :)

Du behöver:

4 st kyckling fileér
2 dl cremé fraish
5 dl grädde
2 tsk timjan
4 tsk dragon
2 msk kina soya.
Salt & Peppar

Gör så här:

Ställ ugnen på 200 grader. Skär kycklingen i bitar. Lägger ner dom i en smörad ugnsform. Salta och peppra dom. Häll sedan dragon och timjan över dom och sist grädde. Sätt in formen i ugnen i 45 min.

När den varit i ugnen i 45 min så tar du ut den rör du runt där i och häller i cremé fraishen (som du spätt ut med vatten så den blivit rinnig). Häll också i soyan. Smaka av. Häll eventuellt i mer dragon om det behövs. In i ugnen igen i ca 10 min.

Serveras med ris eller pressad potatis till.

JÄTTE GOTT!

Kommentarer