Dagens sminkning.

 
Dagens sminkning blev en lila lite mörkare sminkning.
 
Jag började som vanligt med en vit/glittrig ögonskugga på brynbenet.
Sen tog jag en ljuslila ögonskugga över hela ögonlocket och suddade upp mott brynbenet.
Efter det tog jag en mörkare rosa och tog i ytterkanten av ögat och suddade längs globlinjen.
Sen tog jag en mörkt lila och bostade på som ett V i yttre ögonkanten.
Sen tog jag en väldigt ljuslila ögonskugga i innerkanten på ögon locket men lämnade kvar en liten bit åt den vit/glittriga ögonskuggan.
Efter det tog jag den mörkare rosa ögonskuggan jag började och målade under nedre franskanten.
På med en eyeliner både där uppe och under neddre franskanten.
Slutligen tog jag en kajal längs vattenlinjen.
 
Det va lite synd att H&Ms lila ögonskuggor inte har så mycket pigment i sig, annars hade det synts mycket mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback
RSS 2.0