Ingen särbehandling.

Invandrare ska få bygga moskeer här, få gratis utbildning och körkort och nu också en LYXVILLA för 8 miljoner till illegala invandrare. Vart fan är sverige på väg? Hur kan de ens komma på tanken att göra så här? Sveriges politik är fan rent åt helvete.
 
Så nej, det är inte invandrare jag klankar ner på. Klart som fan att man som invandrare tar emot ett gratis körkort och utbildning. Vem skulle inte göra det? Jag tror på att ALLA människor är lika värda. Kvittar vart ifrån i världen man kommer. Men då betyder det ju också att man inte ska särbehandla eller hur? Då är vi svenskar också lika mycket värda.
 
Många säger dock att det är invandrarnas fel, att dom förstör och sånt. Men nej det är det inte. Det är sveriges idiot politiks fel. Hade inte dem varit så korkade i huvudet och gjort allt detta så hade invandrarna fått samma privilegier som oss svenska. Det vill säga betala sitt eget körkort.
 
Tycker heller inte att det ska byggas moskeer här. Varför skulle det? För att de ska ha någonstans att be. De kan väl be hemma? Om man tänker realistiskt, handen på hjärtat, så hade inte vi fått sån särbehandling i deras länder. Vi hade fått anpassa oss efter dem Klart att man som invandrare ska få bevara sin kultur men någon gräns får det va. Jag tycker faktiskt att man både kan anpassa sig efter det svenska samhället OCH ha sin egna kultur kvar. Man tar seden dit man kommer eller hur?
 
Så nej jag är ingen rasist/nasist eller fan och hans mormor. Jag tror på lika värde och därför borde sverige ändra sin invandrar politik.

Kommentarer
Postat av: vera

Fast det där med körkortet var väl typ 20 invandrare som fått BILLIGARE körkort (deras kommun Laholm gick in och betalade en del av kostnaden). Anledningen var att de räknades till en grupp som hade svårt att få jobb och flera av dem fick också jobb efter att de hade fått körkort.

De fick alltså INTE gratis körkort och invandrare får INTE automatiskt billigare körkort. Det görs riktade insatser mot en del svenskar som har svårt att få jobb också.

Sedan det där med moskeer. Vem som helst som köper ett stycke mark får väl bygga vad de vill där? Vi har religionsfrihet, vilket man borde vara tacksam för om man har en avdelning som heter magi på sin blogg. Frikyrkor var också nytt på 1800-talet och wicca/modern häxkonst har ingenting med svensk kultur att göra.

2012-08-31 @ 23:25:41
Postat av: None

Ja och så kollade jag upp den där lyxvillan när jag ändå var i farten.

Det rör sig inte om illegala invandrare, utan om ensamkommande flyktingbarn.

De är inte på något sätt "illegala" utan har all rätt enligt svensk lag att vistas i landet medan deras asylskäl prövas. Pröva läsa andra tidningar än Fria TIder?

2012-08-31 @ 23:39:39
Postat av: Anonym

hahahahaha

2012-09-01 @ 16:20:08
Postat av: Di

Jag håller med dig, jag har själv invandrar bakgrund men tycker att Sveriges invandrar politik e för slapp.
För sanningen är att åker du utomlands så förväntas du följa deras lagar och kultur. men i Sverige så vill de inte ge oss samma behandling utan här vill de ändå ha det på deras sätt. Jag är jäkligt tacksam att vara född i Sverige det har gett mig möjligheter i livet, och jag tycker att man ska respektera det landets lagar och kultur man är i.

2012-09-01 @ 17:32:38
URL: http://skulllove.blogg.se
Postat av: Lina

Jag är född i Sverige men mina föräldrar är invandrare, och det som är så bra med mina föräldrar är att dom har lätt att anpassa sig efter Sverige, vi ber hemma o.s.v. Och som du säger, ibland går Sverige över gränsen bara för att inte bli kallade för rasister. Vissa invandrare som är riktiga smarta utnyttjar ju det här, vilket är sjukt orättvis.
Precis som tjejen ovanför mig säger "man ska respektera det landets lagar och kultur man är i" , det håller jag med om.
Bra skrivet!

2012-09-02 @ 10:11:16
URL: http://www.streets.blogg.se
Postat av: wicked syriansk girl

Håller 110 % med dig!

2012-09-02 @ 12:06:51
URL: http://brunettebellac.blogg.se
Postat av: Sanna

Åh ja, jag håller med!
De som kommer till sverige är de flyktingar som fått chansen och har pengar till att komma hit! De fattigaste får vara kvar i sitt hemland.

2012-09-02 @ 15:36:55
URL: http://shammarberg.blogg.se
Postat av: su fei

alltså argumentet "vi skulle inte bli daddade med om vi var i deras länder" - nej, självklart inte. de som immigrerar till sverige gör ju ofta det för att de flyr från diktaturer och förtryck. så what's your point liksom?

2012-09-02 @ 20:05:22
Postat av: su fei

sen är man faktiskt inte alls särbehandlad bara för att man tillåts bygga religiösa byggnader. i sverige finns det ju som du säkert vet massor med kyrkor, dit kristna kan gå och be till gud. det finns även judiska synagoger, buddistiska tempel och ja, nu även moskéer. inget konstigt med det. personligen gillar jag ingen religion men eftersom sverige har religionsfrihet så ska det vara fritt att utöva de religioner som finns i landet. och exempelvis islam är ju en sådan. så vad är problemet?

2012-09-02 @ 20:08:12
Postat av: Sofie

Skit bra skrivet!
Håller med verkligen!

2012-09-02 @ 20:33:11
URL: http://sofieselling.blogg.se
Postat av: Sandriiiee - Kungälvs största blogg

Håller med, det är SJUKT!

2012-09-03 @ 19:30:33
URL: http://saandriiiee.blogg.se
Postat av: Frida

Håller med om körkort osv, men för i helvete om muslimerna får en moskee eller flera så rör ju inte det dig? eller hur... Varför ska vi ha kyrkor då da? även om majoriteten i sverige antagligen är kristna, så kan väl dem också be hemma, det är inte samma sätt som det andra, men lika mycket värda var det ju? lite dubbelmoral tycker jag, från din sida. att säga att alla är lika mycket värda men du vill hindra muslimer från att få en moskee att be i osv.... oj, vilken jämställdhet . Jag vet inte mycket om politiken, men vi överdriver säkert något, men en moskee kan få byggas.

2012-09-03 @ 22:54:27
Postat av: Katja

Håller helt med dig.

2012-09-04 @ 02:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback