Kyckling gryta..

Nu är jag hemma och har ätit och diskat osv. Så har varit lite upptagen så det är därför jag inte bloggat förrän nu. :) Idag blev det kycklinggryta och quinoa tilll middag. Skit gott! Älskar den gryta, fattar itne varför jag inte gör den oftare?

Försökte hänga upp speglen i sovrummet innan men så kom jag på att jag har en betongvägg där. -.- Skit störigt. Hittade några pluggar och borren men det gick fan inge bra det häller. Vår be min svärfar att göra det om han vill. Haha. Kan iaf fota klädställningen och lite sånt. :) Skit bra uppfinning. ;)



4 st kyckling fileér
2 paprikor
150 g champinjoner
2 tsk paprika pulver
2 tsk röd curry
1 porjulök
400 ml kokkos mjölk (lätt)



SKär kycklingen i små bitar och stek dem i olivolja.
Pudra på paprikapulver, salt och peppar. Hacka grönsakerna medans kycklingen steks. Häll kokkosmjölk i en gryta pluss curry kryddan. Häll sen över kycklingbitarna i och låt det koka. Fräs grönsakerna och häll sen i dem i grytan. Krydda mer om det behövs.

Serveras med quinoa, fullkornscouscous, fullkornsbulgu, fullkornsris mm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback
RSS 2.0