Döm inte!

 
Har ni tänkt på (hand på hjärtat) att vi människor dummer andra människor ut ifrån hur dom ser ut? Vilka kläder dom har, vilken frisyr, hur deras ansikte ser ut osv. Man får aldrig mer en ett första intryck och då går vi på hur dom ser ut. Vi kan te.x tänka att en person är tråkig bara för att man tycker att personen är ful. Att en person som har foppa tofflor istället för vanliga skor är en bonne. Att en person som har en fläck på tröjan är orenlig.
Det är faktiskt synd att man gör så för bara för en person i ful i ens egna ögon kan den va hur rolig och snäll som helst. Personen som bär foppa tofflar kanske är ett mode freak men orkade bara inte göra vid sig just den dagen. Personen som har en fläck på tröjan kan ha fått den precis. Det finns alltid en bakgrund till ALLT.
 
Vi kan till och med gå så långt på det att vi börjar fantisera hur personen är som person, hur den bor, om den har städat hemma eller inte osv. Det är egentligen sjukt om man tänker på det.Jag tycker alla borde bli bättre på detta (även jag) och inte dömma ut ifrån första intrycket. Att vi ger personen en chans innan vi dömmer henne. Jag tror att om vi gör det kanske vi inte går miste om en väldigt underbar människa.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag verkligen älskar din blogg! <3
Skulle bli jätte glad om du kunde kolla in min blogg!
Kram

2012-09-08 @ 17:31:11
URL: http://www.mathildiss.blogg.se
Postat av: Sabine-Välbefinnaren

Ja, tyvärr är det så att utseendet ger ett första intryck. Men sen är frågan, vad skulle det annars vara? Jag träffade iof min kille via jobbet, så vi lärde känna varandra innan jag såg honom... då var jobb titeln det som gav det första intrycket tror jag! Lika dåligt det! Kram kram

2012-09-08 @ 18:54:11
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Postat av: Tommy

Håller med dig till fullo.Ha det gott.

2012-09-08 @ 20:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback