När är det?

 
Ibland känner jag mig väldigt vilsen. Eller rätt ofta faktiskt. Det känns så konstigt för nu har jag det verkligen bra. Jag har en bostad, en fin dotter, en rullande ekonomi, världens finaste pojkvän men ändå känner jag mig vilsen då och då.
 
Jag utbildar mig till undersköterska. En bra utbildning och man får lätt jobb efter. Samt så har jag min blogg. Ändå känns inte det som att det är tillräckligt. Inte tillräckligt för att jag ska ha lyckats. Jag har inte gjort så mycket vettigt med mitt liv. Jag har inte jobbat, knappt gått i skolan och varje gång folk sagt vad dom jobbar med, hur dom har det och sen det kommer till mig. Ja vad har jag gjort då? Inget. En "looser" är för starkt ord men snäppet under kanske. Om ni fattar?
 
Och nu har jag det mesta. Det man "ska" ha enligt samhället. Ändå känns det inte nog. Det känns ändå inte som att jag kommer upp i dom "normalas" nivå. Vilsen. Vilsen för att vad jag än gör och hur jag än jobbar för att få det så känner jag mig fortfarande som den personen jag va förr som bara slappade och inte gjorde något med sitt liv. Men vad mer ska jag göra?.....
 
Brukar inte pladdra på om känslor i min blogg men va tvungen att skriva av mig. Även om det blev svamligt.

Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag tycker att du ska vara stolt över dig själv. Du har klarat det bra. <3

2012-09-20 @ 20:39:26
Postat av: Maja

Du är ingen looser. <3

2012-09-20 @ 22:12:58
Postat av: Hannah

Tror många i din ålder känner som du:) bra att ha någon som man känner igen sig i

2012-09-20 @ 23:41:30
URL: http://Hannah.karlberg%40blogg.se
Postat av: Anonym

Du inser snart hur bra du har. :)

2012-09-21 @ 00:41:11
Postat av: Gabbi

Du är underbar! Klart du inte är en looser!

2012-09-21 @ 17:14:23
Postat av: Amelie

Tycker att du verkar som en väldigt stark person och att du har det bra. Bry dig inte om samhällets krav på dig. Gör det DU vill. <3

2012-09-21 @ 21:55:08
Postat av: Angelica

Förstår hur du menar med att du känner dig vilsen! Det gör jag med rätt ofta..
MEN du är en normal människa. Alla är vi olika, och bra på våra egna sätt som ingen annan kan vara, hur folk än anstränger sig! =)

2012-09-21 @ 23:23:47
URL: http://licca.blogg.se
Postat av: Mariana

Det är nog normalt att du känner så i den åldern. :)

2012-09-22 @ 09:44:03
Postat av: tessan

det där med usk-jobb beror tyvärr på vart man bor, är själv utbildad undersköterska, och här finns inte alls mycket jobb, har därför sadlat om och pluggar nu till förskollärare ist :)

Lycka till !

2012-09-22 @ 09:53:26
URL: http://ericasmamma.bloggplatsen.se