Till min pappas alla fans!

Jag kommer ihåg en gång när min pappa levde och jag skulle fylla år (12 eller 13 tror jag). Jag ville jätte gärna ha den nya super coola nokia 3310 (Haha!) men min mamma tyckte det va för dyrt för en mobil. Hon har liksom ett vanligt svensson jobb och va ensamstående med mig.
 
Så en av gångerna jag och min pappa pratade i telefon så pratade vi lite om allt möjligt men också mycket om en kille jag va kär i då. Så sa han "vad önskar du förresten dig i present?". Jag som tycker att det är väldigt pinsamt att be om dyra saker sa bara "Ehm... jag vet inte".
 
Han visste att jag va sån som inte vågade be om saker så han sa:
 
Pappa: Ja okej men vi börjar med det största du kan få och så går vi neråt tills vi kommer till något jag KAN ge dig. Så vad vill du ha? Rasmus? (som killen då hette), han kan jag tyvär inte ge dig, men det ska inte behövas, han ska slänga sig över dig". Jag bara skrattade.
 
Pappa: Okej men hawaii? Njaa blir lite svårt. Skulle behöt vara multi miljadär då. Gillar du inte mobil telefoner och sånt då?
 
Jag: Jooo... Jag gillar ju den nokia 3310:an.
 
Pappa: Ja men då får du den. Se, det va väl inte så svårt. Fast du är ju värd mycket mer en 3310:an så du kan få 5000 kr så får du handla lite fler saker också.
 
Jag: Ååååh taaack!
 
Så min pappa kanske hade det körigt, gjorde dåliga val och inte träffade mig så ofta. Men han försökte gottgöra det på sitt vis, genom att va vääääldigt generös. :P
 
 

Kommentarer
Postat av: AnnaE

Mysig historia <3
Tack för en bra blogg :)

Kram

2012-09-22 @ 19:45:15
URL: http://Aesblogg.bloggplatsen.se
Postat av: maritza

Han var jättesnäll, och hjälpsam!

2012-09-22 @ 20:03:09
Postat av: Anonym

Att du inte skäms, leva på sin fars berömmelse och få "likes" på fb bara för du är hans dotter, gör ett eget stor verk som din far kunde ha varit stolt över, men nu tattar du på din döda far, fy

2012-09-22 @ 20:04:24
Postat av: Anonym

Har lyssnat på din far sedan jag va 10-11 år och lyssnar ännu.Jag är idag 40 år och inget får mig på bättre humör när man är lite nere.Ha det gott : )

2012-09-22 @ 20:24:25
Postat av: Cajsa

Är din pappa Eddie Meduza?? :) han är sååå grym! Går inte en dag utan att jag lyssnar på honom. Oavsett humör eller vad som hänt så finns det låtar som passar och får en på bättre humör! Han är lätt en legend och hans musik är one of a kind, seriös som oseriös ;) (inget illa menat). Såg eleganten från vidderna när den gick på tv:n och kollade hans utställning i tidaholm. Man blir ledsen när man förstår vad han gått igenom men samtidigt så förstår man. Hur som haver, han var en fantastisk man! :) tom min 3 åriga son gillar hans musik och sjunger glatt med, på dom icke snuskiga bitarna :)

2012-09-23 @ 09:12:44
URL: http://Http://Mammacajsa.blogg.se
Postat av: Ronny

Fick nöjet att se honom live 2 gånger,det lever jag på fortfarande:)Han va ett musikaliskt geni din far!

2012-09-23 @ 09:55:09
Postat av: Jörgen

Din pappa var BÄST och han visste det!
Fick den stora äran att se han live 5 gånger och fick träffa han också både backstage och nere i Torahult.
Det är mycket stort!
En person med mycket stort hjärta.
Han kommer alltid bli uppskattad för sin musik.
Det kommer alltid nya människor som lyssnar på det han gjorde!
En trevlig blogg du har :-D

2012-09-23 @ 10:14:40
Postat av: Anonym

A legend never dies! Han var så grymt bra på det han gjorde!

2012-09-23 @ 10:38:31
Postat av: Tony geerhold

Jag är fan uppväxt med din fars musik och är idag 38 år och inget får mig på så gott humör som att lyssna på ett par Eddie låtar! I love it

2012-09-24 @ 10:52:55
Postat av: Barry

Hoppas verkligen inte du tar det här fel, men förut trodde jag att Eddie var den person han framstod som i sina låtar (dock tyckte jag om honom då med), men efter jag var på utställningen för honom i Tidaholm har jag helt ändrat uppfattning, och han verkade vara den finaste människan på jorden! Tycker om honom mycket mer nu ;D

2012-09-24 @ 15:34:04
URL: http://www.nattstad.se/barryhoe
Postat av: Lelle Sundsvall

Vad är det för anonym jävla fjant som skriver sånt skit!!! Stå på dig Linda och fortsätt att skriva om din far :) Jag vet att du har en facebook som alla fans till Eddie vill ha dig som vän,och att du istället startade Eddies dotter!! Mycket bra gjort av dig :) Skit i alla idioter som trycker ner dig Linda!!

2012-09-24 @ 16:19:16
Postat av: Ramona

Får jag fråga. Vem var din pappa?

2012-09-25 @ 08:31:49
URL: http://ramonalindeman.myshowroom.se
Postat av: Tom

Åh, börja nästan grina! så fint sagt att du var värd så mkt mer! :)

2012-09-25 @ 15:24:20
URL: http://tomtales.blogg.se
Postat av: Anneli

Både jag och min bror älskar din pappas musik. Min katt heter Meduza efter din pappa, men det var min brors katt från början. Jag fick tyvärr aldrig chansen att se din pappa live, men min bror såg honom flera gånger. Jag har ju hört hur många gånger som helst när min bror var och såg Eddie när han var typ 16-17 år & tog honom på benet. Min bror var helt i extas att han hade tagit sin största idol på benet.

För några veckor sen var jag och några vänner ner till Tidaholm på Eddie utställningen. Det var synd att min bror jobbade då. Men vi hade jättekul... =)

2012-09-26 @ 11:18:44
URL: http://rockabillybitch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback