Va INTE jägare!

Anton är ju en jägare, och ibland vill han att jag ska följa med och jaga men då använder jag alltid mina argument till VARFÖR att jaga inte är något bra.
 
* Man skjuter söta oskyldiga djur.
* Det måste va det tråkigaste som finns att bara sitta i ett jävla torn och glo i väntan på att man KANSKE skjuter något.
* Man får fästingar och äckel kryp på sig.
 
Men nu har jag kommit på, eller rättare sagt SETT ett till argument till varför det är vidrigt att jaga. KVARLEVORNA! USH! När dom har slaktat djuret som skjutit så får dom lägga kvarlevorna i lådor innan dom kör ut i skogen och dumpar det på ett ställe där. Fy fan. Jag vill inte äns tänka på hur det ser ut där. :|
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofi K.

Den här måste ni bara läsa!
Riktigt kul! :D
http://nyheternasverige.com/2012/09/16/sl-buss-korde-vilse/

2012-09-16 @ 18:20:44
URL: http://nyheternasverige.se
Postat av: Anonym

fyyyy va äckligt!

2012-09-16 @ 19:10:15
Postat av: Kia

Haha ush! :D

2012-09-16 @ 19:10:27
Postat av: Carin

Ja, man skjuter små söta djur. Det är sant.
Hur skulle de (mest troligt) dö annars?
Det är faktiskt så att våra rovdjur är långsammare på att avliva bytet än vi jägare. Och trafikskadade djur då? - Utan jägare hade vi ingen som avlivade dem, polisen har helt enkelt inte tid.
Vilja djur ser vi oftast trafikdödade? - De som djur som vi inte äter är de som oftast hamnar framför bilen eftersom att det är få som håller populationen i schack.

Och vad äter du helst? Ett djur som fått injektioner sedan födsel, bitit sönder sina syskon pga, stress och tristess?
Eller ett djur som lever tryggt, fritt och utan onödiga mediciner? (vilka ges för att miljön -tex golvet- är för dålig)
Djuren vi avlivar ute i skogen är egentligen det friskaste och mest hälsosamma kött vi kan äta. Vildsvin tuggar inte på varandras svansar för att de är sönderstressade och uttråkade. De lever heller inte i en ständig stank av ammoniak.

Jägare borde egentligen kalla sig själva för viltvårdare. För det är det vi gör. Tack för mig.
Vänligen
Carin

2012-09-16 @ 19:52:32
Postat av: Anonym

Jaga är ju kul. :D

2012-09-16 @ 19:55:46
Postat av: Rebecka

bleeeeee

2012-09-16 @ 20:23:10
URL: http://rebeckass.devote.se
Postat av: Ylva

Men vad skulle hända om man inte jagade tror du? Jo, jorden skulle bli överbefolkad, dom jävla vildsvinen bökar upp varenda jävla mysiga ställe(dom har bökat upp hos oss 3 gånger!). Vildsvinen skulle fan ta över hela Sverige. Vargarna, lon, Björn skulle börja gå i trädgårdar. Villaområden med mera…

2012-09-16 @ 21:39:56
Postat av: onlyerik

mys

2012-09-17 @ 13:27:38
URL: http://onlyerik.spotlife.se/
Postat av: Anonym

Fy va äckligt. :P

2012-09-17 @ 16:29:53
Postat av: Nnad

Usch va äckligt :P Men hellre jaga än att föda upp djur i små hägnader där de mest lider tills någon äntligen kommer och dödar dem..

2012-09-17 @ 17:21:09
URL: http://nattstad.se/nnad
Postat av: Anonym

Roligt med jakt ju. :P

2012-09-18 @ 17:03:32
Postat av: marycaroline.blogg.se

Fy fan! :( Jag visste att de typ skar ut inälvorna och så där men detta var ju fan vidrigt! Jakt är ingenting för mig, jag skulle aldrig klara av det. Dels skulle jag inte ha tålamodet att sitta där tidigt på morgonen eller mot kvällen i flera timmar och vänta på ett djur som KANSKE kommer... Sen skulle jag bli galen på alla småkryp och få tokspel. Sen skulle jag ändå inte klara av att skjuta något djur, oavsett om det rör sig om en hjort eller en älg eller ett rådjur eller en hare/kanin eller en fågel...

2012-09-19 @ 01:18:56
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Sophie "autophoto"

Om du tycker Älgjackt är hemskt vad tycler du då inte om djur som dör varje dag varje minut och föds till att ätas är det rena himlen då?
Älgjacks är bara en gång om året och inte hela året!
PLUS de lider inte! :)

2012-09-19 @ 17:19:51
URL: http://autophoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback